Black Friday

Black Friday 2016: największe zniżki na nowoczesne telewizory.



black friday _22.jpg

Telewizor najnowszej generacji to duży wydatek. Jedną z okazji do zakupu sprzętu, na który być może normalnie nie możemy sobie pozwolić, jest dzień zwany Black Friday, czyli wielkie święto wyprzedaży zapoczątkowane w Stanach Zjednoczonych, a rozprzestrzeniające się stopniowo także w Europie. Jeżeli jesteśmy zainteresowani zakupem nowego telewizora warto śledzić z uwagą wszelkie informacje o promocjach i obniżkach cen przewidzianych na 25 listopada (w tym dniu odbędzie się Black Friday 2016), na stronach internetowych sklepów mających w sprzedaży tego typu sprzęt. Również Polscy handlowcy z roku na rok coraz liczniej przyłączają się do akcji Black Friday, w związku z czym możemy spodziewać się promocji zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych, które mają w swoich ofertach bardzo szeroki wybór tego typu urządzeń. Niestety w Polsce nie znajdziemy jeszcze takich okazji jak te, które oferują swoim klientom amerykańskie sklepy, ale również nasi rodzimi sprzedawcy odkryli moc przyciągania hasła Black Friday, więc pozostaje mieć nadzieję, że stopniowo odkryją również znaczenie tego święta i zaczną oferować w tym dniu obniżki większe niż 15 – 20 procent.

Jak wynika z danych dotyczących sprzedaży w Polsce, pierwsze półrocze 2016 roku rozczarowało producentów elektroniki użytkowej, gdyż jej sprzedaż spadła o 7 procent. To znak, że Polacy oszczędzają, głównie na gadżetach. Kiepski wynik to przede wszystkim efekt mniejszego popytu w największej części rynku elektroniki użytkowej – telewizorów. Od stycznia do czerwca tego roku sprzedaż w tej kategorii zmalała o 9 procent i wyniosła blisko 1,1 mln sztuk. W branży słychać w związku z tym coraz więcej opinii, że ten rok może przynieść pierwsze poważne spadki od 2008 roku. Rynku przed spadkami nie uratowały nawet obniżki cen. Średnia cena telewizorów zmalała w pierwszych sześciu miesiącach roku o 3 punkty procentowe, do niecałych 1750 zł. To przełożyło się na wartość rynku, która w tym okresie wyniosła niecałe 2,5 mld zł, wobec prawie 2,7 mld zł w roku poprzednim. Końcówka 2014 roku okazała się dla producentów telewizorów bardzo hojna, ale już w pierwszym kwartale 2016 sprzedaż znowu zaczęła spadać. Agencje badawcze widzą jednak przyszłość w telewizorach 4K i przewidują, że ta właśnie kategoria pobudzi rynek płaskich telewizorów.

W I kwartale 2016 roku sprzedaż telewizorów w technologii 4K wzrosła o 400 procent w porównaniu z podobnym okresem roku 2014. Dobry wynik tego segmentu to wyjątek na tle hamującego tempa całego rynku odbiorników telewizyjnych. Według danych zawartych w raporcie „IHS Quarterly Global TV Shipment and Forecast Report” dynamiczny wzrost popularności odbiorników 4K oznacza, że w I kwartale bieżącego roku dostawy tych modeli przekroczyły liczbę 4,7 mln urządzeń.

Jednocześnie, po wysokiej sprzedaży wszystkich rodzajów telewizorów w ostatnim kwartale ubiegłego roku w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku wyniki spadły o 2 procent. Szczególnie dotkliwie obniżenie popularności zanotowano w segmencie odbiorników plazmowych oraz najstarszych technologicznie modeli CRT.

Analitycy rynku zauważają, że rosnące powodzenie urządzeń wyświetlających obraz w jakości 4K jest spowodowane kilkoma czynnikami. Należą do nich spadające ceny najdroższych i najnowocześniejszych odbiorników, coraz większy wybór modeli, a także rosnąca propozycja treści tworzonych w technologii 4K. Rynek telewizorów już od dłuższego czasu przeżywa swoisty kryzys. Trzy ostatnie lata to dla producentów płaskich telewizorów ciągły spadek sprzedaży. Firmy dwoją się i troją by dostarczyć klientom jak najbardziej konkurencyjny produkt. Poprawiana jest rozdzielczość i jakość wyświetlanego obrazu, dodawane są funkcję wyświetlania 3D, Smart TV. Niektórzy z producentów rozbudowują interfejsy swoich telewizorów o obsługę głosem lub za pomocą gestów. Z drugiej strony trudna sytuacja rynkowa zmusza ich do większej optymalizacji kosztów i pozbywania się nierentownych linii produkcyjnych. Rynek zweryfikował między innymi produkcje telewizorów plazmowych. Tego typu ekrany przestały być interesujące dla klientów mimo, że jakość obrazu wyświetlanego na plazmie była lepsza niż LCD.


Inne artykuły o Zniżki Black Friday w Polsce 2016:




Zapisz się do

Newslettera

Podaj nam swój e-mail, a dowiesz się pierwszy o przecenach i promocjach
Black Friday 2016



Sklepy Black Friday:


Copyright © 2016 Blackfridaynews.pl